Zo, nu nog maar 5 weken (en een beetje) - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Merel Rijn - WaarBenJij.nu Zo, nu nog maar 5 weken (en een beetje) - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Merel Rijn - WaarBenJij.nu

Zo, nu nog maar 5 weken (en een beetje)

Blijf op de hoogte en volg Merel

29 Mei 2013 | IJsland, Reykjavik

Hallo allemaal,

Deze week was weer rustig.. Te rustig, misschien is het stilte voor de storm die volgende week woensdag op bezoek komt! Ik heb er super veel zin in om ons pap weer te zien en we mogen de auto van het bedrijf lenen, dus we gaan zeker heel veel leuke dingen bekijken!

Dit weekend was ik kei verkouden, waar ik nu nog steeds last van heb. Ik heb zaterdag niet veel uitgevoerd, beetje rondgekeken bij ikea en in bed films gekeken. Zondag heb ik eindelijk weer Mirthe gezien en we zijn samen gezellig naar het zwembad gegaan. Het was erg gezellig in het zwembad ook omdat we met twee jongens aan de praat raakten die hier op vakantie waren. Ze konden niet begrijpen dat we in deze dooie stad een half jaar wilde zitten.. Nou ergens waren we het wel met hun eens haha.

Ik heb van de week ook nog savonds een ijsje gehaald met Sif en de kinderen. Nou, een ijsje was het niet, want het was een kwart liter ijs met stukken snickers en caramel en weet ik allemaal wat erin zat. Erg lekker, maar jammer dat ik zoiets niet elke dag kan eten haha.

Gisterenavond ben ik bij Mirthe gaan eten en hebben we nog even gezellig gekletst. Als ik haar verhalen zo hoor, mag ik blij zijn dat ik in een bedrijf zit waar mensen mij overal bij betrekken en gewoon engels praten. Op het werk ben ik voornamelijk bezig met school en school en.. school. Bleh! Het gaat wel goed en opdrachten komen af die nog niet eens af hoeven te zijn, maar ja dat krijg je als je 40 uur per week aan school werkt. Ik probeer alles af te krijgen voordat ik terug naar huis ga, want dan is het alleen maar feesten en bezoekjes brengen aan de friettent! Het is zwaar hoor zo'n frietloos dieet! En dan verwacht je steun in je dieet, maar nee hoor, paul gaat gewoon een broodje kroket eten voor mn neus op skype!! *sniksnik* Ik pak hem nog wel terug met iets.. schapenhoofden ofzo haha.

Nou, het gaat jullie weer goed in het regenachtige landje, maar geen zorgen over 5 weekjes (en een beetje) is het zonnetje er weer! xxx


  • 29 Mei 2013 - 16:03

    Roos:

    Hoi Merel,

    Daar is ze weer, ja ja je slaat ook geen enkele week over hè?
    Heel goed hoor en dat al bijna een half jaar lang.
    Ik dacht toen ik jou verhaaltje begon te lezen over je ijsje dat er weer iets aan zat te komen van een of andere rotte vis die in je ijs verwerkt was.
    Maar nee hoor deze keer was het wel heel lekker volgens jou, maar hoe gaat het met je gebitje moeten er vullingen komen na dat ijs met stukken snickers en caramel gegeten te hebben?
    Mijn vullingen vliegen er bijna uit na het lezen van jou ijsje laat staan de kiespijn van al die zoetigheid.
    Maar niets houd jou tegen Merel om elke dag zo'n ijsje te nemen of ben je een beetje bang voor de kilootjes die er dan aan gaan komen.
    Ach zoiets is toch ook heel jammer om te laten staan en eentje kan geen kwaad.
    Enne je patatje moet je al missen maar die schade kan je al bijna inhalen ( heerlijk hè? )
    en dan over een frikandel speciaal maar te zwijgen of een lekker kroketje of bamischijfje.
    Nu ben ik eigenlijk best wel gemeen bezig dus nu stop ik met het schrijven over de patatkraam.
    Maar al met al het blijft toch heerlijk.
    Nou Merel het is weer fijn te horen dat het met je studie zo geweldig goed gaat en dat het al flink opschiet.
    Heerlijk toch en dan straks inderdaad lekker genieten want dan is het mooi geweest.
    Merel ik ga er weer een einde aan maken en wij wensen jou heel veel plezier met je vader die binnenkort naar jou toe komt.
    Wij gaan een paar weekjes naar Turkije en ik laat zo snel mogelijk weer iets van ons horen.
    Dit wordt pas na 17 Juni en dan zit het voor jou er bijna op.

    Merel nog even volhouden heel veel groetjes en veel liefs
    Hans en Roos
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx (hier moet je het mee doen tot na de 17e juni )
    Doeiiiiiiiiii

  • 29 Mei 2013 - 16:05

    Miranda:

    Ha meis,

    Wat gaat het ineens snel, vijf weken en een paar dagen. Zaterdag is het al 1 juni en kun je zeggen volgende maand lekker naar huis, joehoe....... :-)).

    Volgens mij ga je de komende weken nog wel vaker zo'n lekker ijs(je) eten, klinkt tenminste heerlijk en daar is je vader ook wel voor in denk ik zo. Eindelijk eens iets waar wij van kunnen watertanden als we het lezen, beter dan rotte haai, schapenhoofden en andere IJslandse delicatessen (haha). Die recepten hoef je niet op te vragen hoor aan Sif!

    Fijn dat je voor school al veel af hebt, kan maar klaar zijn, dan heb je alleen maar quality time thuis met Paul, papa, mama, je zussen en de rest allemaal.

    Hier is het nu weer even droog, na een hele ochtend regen. Gisteren was het zo'n lekker weer en nu weer een jas kouder, brrrr......, iedereen moppert hier over het weer. We hopen maar dat de zon echt gauw gaat schijnen en dat ook blijft doen, zoniet zullen we moeten wachten tot jij terug bent in Nederland.....

    Merel nog een paar uurtjes werken en dan er zit er weer een werkdag voor je op. Alvast een fijne avond!

    Groetjes en een dikke knuffel van ons, XXX

  • 29 Mei 2013 - 21:29

    Ingrid:

    Hoi meissie,

    En voor je het weet zijn de laatste weken dadelijk voorbij. Woensdag hoog bezoek, zal wel weer gezellig zijn . Gelukkig geen stress op t werk dus dat wordt gewoon nog even genieten van alle mooie momenten.
    En kom dan maar eens eindelijk naar huis want due regen hier ben ik zoooooo zat!
    Xxxxx mama

  • 31 Mei 2013 - 14:40

    Tineke:

    Hallo schoondochter

    Het gaat goed he, fijn dit te kunnen lezen. Wat die schapenkop betreft niet bij ons in huis he, of het moet op ons Paul z'n kamer zijn ha ha.
    Als je over 5 weken naar huis komt heb ik een week van te voren en een week erna vrij, kunnen we feesten. Lekker vaak frites bakken en snacks(straf je onze Paul ook niet mee).
    Jullie mam was op m'n verjaardag geweest leuk he.Jullie pap had ik ook gebelt maar die luisterde de vois mail een dag te laat.Toen heeft hij ons Paul aan de telefoon gehad, en afgesproken dat we die borrel dan zo maar een keer moeten drinken.
    Ik wens je heel veel plezier met jullie pap en als die naar huis komt, kom jij ook zo.Het word tijd en niet alleen voor jou maar voor ons allemaal.

    Heel veel groetjes van ons
    X X X

  • 04 Juni 2013 - 13:05

    Sophie:

    Hahaha lekker op skype schapenhoofden eten >.< daar wordt ie vast jaloers van ja :P
    Morgen is je pa er al :O Geniet er van ^^ maar dat zal vast en zeker wel lukken!
    Ik kan niet wachten tot je weer gezellig hier bent! Gaan we kei veel leuke dingetje doen ^^!
    Succes nog de laatste weekjes! Nog even doorbijten!
    xxx. Sophie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Actief sinds 07 Jan. 2013
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 16556

Voorgaande reizen:

07 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

13 Januari 2013 - 06 Juli 2013

Stage in IJsland

Landen bezocht: