Nog 6 weken - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Merel Rijn - WaarBenJij.nu Nog 6 weken - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Merel Rijn - WaarBenJij.nu

Nog 6 weken

Blijf op de hoogte en volg Merel

22 Mei 2013 | IJsland, Reykjavik

Hallo allemaal!

Het was weer een rustig weekje. Na het werk dan dit keer, want ik ben maar eens begonnen aan mn grote opdracht: de destination analysis. pff wat een werk. Wat voor toeristen zijn er, hoeveel, waarvandaan, welke attracties zijn er in je gebied, welke faciltiteiten, hotels, transport, hoe werken bedrijven samen enz..... Maar ik heb hard doorgewerkt en heb al 21 paginas! Vorige week heb ik ook eindelijk mijn laatste financiele opdracht afgemaakt. de accountant schoot niet op met dingen vertalen naar het Engels, dus heb ik maar een andere opdracht gekozen. Die heb ik toen, nja samen wil ik niet zeggen want reggie deed alles zelf, gemaakt en opgestuurd dus pff daar ben ik vanaf. Er komen gelukkig weinig projecten die ik voor het bedrijf moet doen, dus ik heb genoeg tijd voor school. Ik heb ook nog een opdracht die ik ook bij school in moet leveren en daarvoor moet ik een website vertalen naar het Nederlands en die online zetten. Alleen voordat die website online kan, moet eerst iemand anders iets aanpassen in een programma. Maar diegene heeft nooit tijd, wat erg fijn is. Halli had gezegd dat hij het deze week zou aanpassen dus we zullen zien.

Dit weekend heb ik niet heel veel gedaan. Het was regenachtig, maar Nikki, een vriendin van school, was op hier op een korte vakantie. Ik heb haar zaterdag weer even gezien en samen met haar collega, die mee was, zijn we wat gaan eten in het centrum. Het was heel leuk om haar weer even te zien, en we hebben met zn 3e een gezellige avond gehad. Op maandag had het gezin waar ik bij woon gevraagd of ik mee wilde gaan op een dagtripje. We zijn naar een vuurtoren geweest en daar naar boven geklommen. Er was een erg mooi uitzicht, maar het waaide wel heel hard. Daarna gingen we door naar een ander plaatsje ten zuid westen van reykjavik. Onderweg zag ik wat rekken staan langs de weg, en toen ik vroeg wat dat was zeiden ze dat ze daar vis droogden. Zo stom als ik weer ben, vroeg ik of we daar konden gaan kijken, want er was niks behalve die rekken met vis. Ik ga de auto uit en STINKE! bbahbah!! naast rotte haai ook nog rotte vis, heb IK weer! en toen we dichterbij liepen, bleken het geen hele vissen te zijn maar alleen hoofden van 10 cm bij 20 cm. JAKKES! (ik meen het. Echt rare rare mensen hier!) Toch maar even een foto gemaakt onder zo'n rek van vissenhoofden. Eens een toerist, altijd een toerist..
Daarna zijn we naar een huisje geweest waar een mega troll stond en die liet boeren en scheeten.. erg charmant! Toen zijn we naar de subway gegaan en heb ik een broodje tonijn gegeten. Bij de laatste hap kreeg ik de geur van die vissenhoofden in mn neus en mn broodje lag weer bijna terug op mn dienblad haha. Als laatste zijn we nog naar een meer gereden, maar daar zijn we niet lang gebleven want het was super koud.

Gisteren moest ik nog zorgen voor het eten en het eten was natuurlijk KEI lekker, maar die kleine wilde niet eten. Dus ik heb maar gewoon volgehouden en ze kwam niet van dr stoel af, hoe hard ze ook aant huilen was. Kinderen.. werd er echt chagerijnig van. En toen ze eindelijk haar eten op had en weer rustig was, begon ze te zeuren om een ijsje. Toen ze dat niet kreeg begonnen we weer van voren..

Mirthe heeft haar moeder nog op bezoek, maar dit weekend gaan we weer wat leuks doen. Over 2 weekjes komt papa al en dan heb ik een weekje vrij, dus gaan we lekker touren. En nog maar 3 dagen en 6 weken en dan ben ik weer thuis!! whooeeee. Nou, dat was het weer deze week!

Houdoee
xxxx

  • 23 Mei 2013 - 12:52

    Roos:

    Hoi Merel,

    daar zijn we weer na ruim een week.
    O wat spannend toch weer dat je zaterdag over 6 weken al weer terug komt
    terwijl ik dacht dat je nog 7 weken moest.
    En over twee weken komt je vader en als die dan weer vertrekt dan moet je maar eens kijken
    hoe snel dat dan die laatste weekjes gaan.
    Maar laat ook jou vader eerst maar eens genieten van dat mooie IJsland.
    Hebben ze geen neusklemmen te koop daar, want dat is volgens mij geen overbodige luxe.
    Volgens mij zou ik overal vis ruiken als ik zo jou verhalen over die rot geur lees.
    Maar ach dan spuit je maar wat parfum extra dan komt ook dat wel weer goed.
    Dat jij zelf nog een broodje met tonijn eet dat is toch helemaal top!
    Ik zelf ben een grote liefhebber van vis maar ik geloof dat ik daar heel snel vanaf zou zijn als wij daar zouden wonen.
    Wat is het inderdaad toch een raar land.
    Trollen die voor een deur staan te boeren en dan ook nog winderig zijn aangelegd dat is nou ook niet alles en dan in combinatie bij die lucht van rotte vis, nou Merel ik neem mijn petje voor je af.
    Je bent voor je school ook alweer goed bezig geweest las ik, hartstikke goed hoor,
    en ook dat loopt tegen zijn einde aan.
    Nou Merel,
    ook hier is het regenachtig en koud en de lente laat mooi op zich wachten.
    Ik denk dat die pas komt als jij terug bent want jij bent tenslotte toch het zonnetje in huis.
    Goh, met deze mooie woorden kan ik eigenlijk best wel afsluiten.
    A.S vrijdag doe ik jou nog even een mailtje sturen want daarna zijn wij twee weken op vakantie en gaan we Turkije onveilig maken.

    Merel wij volgen jou weer via de mail en we horen morgenavond bij Tineke, Hans en uiteraard jou Paul de laatste verhalen weer.
    Tot schrijfs.
    Heel veel groetjes en liefs,
    Hans en Roos.
    xxx











Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Actief sinds 07 Jan. 2013
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 16556

Voorgaande reizen:

07 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

13 Januari 2013 - 06 Juli 2013

Stage in IJsland

Landen bezocht: